Sivut

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Viiden haaste, ensimmäinen haaste :)


Sain siis ensimmäisen blogihaasteeni! Blogimaailma on minulle vielä aivan uutta ja ihmeellistä, mutta yritän selviytyä kunnialla tästä haasteesta, jonka sain siis Uutta, vanhaa ja lainattua-blogin Anilta.  Kiitos kunniasta ja  ystävällisistä sanoista :)


 VIIDEN HAASTE

Viisi asiaa, joita tarvitsen päivittäin:

- Uni. Minä olen väsyneenä ihan pirun kiukkuinen, joten palveluksena kaikkia läheisiä kohtaan yritän nukkua tarpeeksi.
- Puhelu ystävälle.
- Perhe ja tavallinen arjen jakaminen.
- Laulaminen. Joka päivä tulee luikautettua biisi tai pari. Omaksi iloksi, naapureiden riesaksi.
- Kahvi. Juon kahvini niin hitaasti että viimeiset pisarat ovat aina aivan kylmiä.

Viisi kirjaa, joita suosittelen muille:

Minulla on toivottoman huono nimimuisti, niin kirjojen, leffojen kuin ihmistenkin kanssa.  
Nyt tulee mieleen vain kaksi kirjaa, jotka olen lukenut viimeisen kuukauden aikana. Molempia voin suositella, eli Piiat (The Help) ja Pitkä matka paratiisiin.

Viisi materiaalista (joulu)lahjatoivetta:

- Muumimuki. Toivon joka vuosi uutta muumi-sesonkimukia, jonka mies on tunnollisesti minulle joka vuosi ostanut. Paitsi yhtenä vuotena, kun muki oli kaupoista loppuunmyyty ennenkuin mies oli kerennyt sitä ostamaan. Jouduin sitten huutamaan mukin joulun jälkeen huuto.netistä.
- Uusi arkiastiasto. Mutta en kyllä tiedä vielä minkä astiaston haluaisin. Mutta jotain valkoista ja simppeliä.
- Laukku. Voiko niitä olla liikaa?
- Pussilakanasetti. Joku ihana ja ylellinen.
- UUSI KAMERA!

Viisi paikkaa, joihin haluan matkustaa (uudelleen ja uudelleen ja sitten yksi uusi kohde):

Tähän aiheeseen ei voi vastata viidellä sanalla. Eikä viidellä lauseella. Tai edes viidellä postauksella.  
 Mutta jos yritän kuitenkin...

- Lontoo. Olen käynyt siellä kahdesti mieheni kanssa ja kerran koko perheellä. Enkä ole nähnyt vielä murto-osaakaan kaikesta, mitä sieltä löytyy. 
- Italia. En tiedä miksi veri vetää Italiaan, mutta jokainen neljästä Italian reissusta on ollut mahtava ja vielä pitäisi nähdä ainakin Venetsia ja "kengänkorko".
- Budapest. Kuukauden takainen reissu oli niin kiva, että uudestaan olisi päästävä.
- Kroatia/Montenegro. Kerran olen käynyt ja tulevan kesän reissu suuntautuu taas sinne päin.

- Ja nyt se uusi kohde. Äääähhhh... jos sanon vain; maailman ympäri!

Viisi adjektiivia, jotka kuvaa minua:

- Nopeasti innostuva.
- Luova.
- Herkuttelija.
- Huumorintajuinen.
- Mukautuva/joustava.

Viisi lempiruokaani:

- Pottukukko.
- Keitot.
- Italialainen.
- Pihvi.
- Lohi.

Viisi elämänohjetta, jotka haluaisin jakaa kaikkien kanssa:

- Asioilla on tapana järjestyä.
- Matkailu avartaa.
- Järjestys se on epäjärjestyskin.  
- Nauti elämästä.
- Naura itsellesi, ennen kuin muut kerkiää ;)


Huh huh! Tulipahan pitkä kirjoitus. Liekö kukaan jaksanut lukea tänne asti :D

Mutta nyt on siis tämä vaikein osuus edessä. Haaste pitäisi jakaa viidelle eteenpäin!
Olen niin uusi bloggaaja, että jaan haasteen eteenpäin heille, jotka ovat käyneet kurkkaamassa blogiani ja jättäneet kommentin :D
Eli Melinalle Minishow-blogiin. Emmille Perintöpesä73. Ellille Rakkauvenpaloihin.
Ja Modernisti kodikas-blogiin.

Apua, ei mulla ole viidettä kommentoijaa, joten jaetaanpa haaste summassa jonnekin sellaiseen blogiin, johon olen tutustunut aivan vasta, eli Katariinalle Onni asuu täällä-blogiin.

Tämänkin jutun kirjoituksessa meinasin muuten sössiä pahemman kerran, mutta jospa tämä tulee ulos ihan oikean näköisenä. Mutta onneksi harjoitus tekee mestarin vaimitenseoli :)

4 kommenttia:

  1. Hei kiitti (munkin ekasta) haasteesta!!! :) Yritän saada vastattua heti kun ehdin!

    VastaaPoista
  2. Pottukukko on kyllä hyvää! Ja niin hyvä toi naura itsellesi,ennenkuin... =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pottukukko on kyllä ihan parasta, senkin tekeminen äidiltä opittu :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...